Kategóriák
- Újdonságok
- Akciós termékek
- HEM Füstölők [212]
- TULASI Füstölők [217]
- Indiai Masala Füstölők [158]
- Indiai Füstölő-Anna Stokes sorozat [12]
- Kúpfüstölők [43]
- Japán Füstölők [45]
- Kínai Füstölők [1]
- Nepáli Kézműves Füstölők [11]
- Különleges füstölők [18]
- Misztikus Füstölők-Natúr keverékek [20]
- Csakra Füstölők-natúr keverékek [7]
- Zsálya kötegek-fehér zsálya levelek [9]
- Szantál és Palo Santo Fa füstölők és medálok [10]
- Gyanták és natúr füstölőszerek és kiegészítőik [21]
- Rózsafüzérek [29]
- Védőszentek-kulcstartók-érmék-karkötők-faplakett [31]
- Füstölőtartók [9]
- Back Flow-lefelé áramló füstölőtartó és a hozzá tartózó Back Flow-fefelé áramlós kúp füstölők [34]
- Aroma Medálok-Diffúzor Medálok-Autós Diffúzor [28]
- Illóolajok és Illatos olajok [107]
- Illatosító permet [10]
- Goloka olaj-aromaolaj-Karma olajok-Angyal illóolajok [22]
- Angyal-Csakra-Misztikus Olajok [28]
- Különleges Gyertyák-Cseppmentes [19]
- Roll On-Golyós Üvegek [3]
- Kristálypermetek [7]
- Csakra permetek [7]
- TEÁK és kiegészítők [15]
- Sópárna [7]
- Aranytetoválások-Fényes tetoválások [26]
- Marokkövek, Dobcsiszolatok [14]
- Angyal termékek [7]
- Cseresznyefa medálok,fa-fonott tálcák,mécsestartók,képek [19]
- Aura ásványok [11]
- Nyers Ásványok [9]
- Shungit-Sungit termékek [7]
- Több soros ásványkarkötők [4]
- Minden ami ÁSVÁNY [57]
- Orgonit medálok [11]
- Rúna kövek és medálok [56]
- Ingák [12]
- Álomfogók-Álomőrzők-Álomcsapdák [24]
- Különleges Álomfogók [14]
- Állatfigurák-Állatszobrok [94]
- Bizsuk. Karkötők-Nyak és Bokaláncok [215]
- Nepáli Malák [1]
- Talizmánok-Amulettek [23]
- Malák - Buddhista és Tibeti Ékszerek [19]
- Buddha Képek-Maszkok-Szobrok [21]
- Ceruzák és Ceruzatartók [1]
- Fegyver Imitációk és Egzotikus Díszfegyverek [1]
- Feng Shui Termékek [15]
- Fotóalbumok és Fényképtartók [5]
- Gyertyák-Mécsesek-Gyertya és Mécsestartók [20]
- Halcsont-Gyanta-Resinfigurák [18]
- Hangszerek [12]
- Hűtőmágnesek [29]
- Indián Díszek és Maszkok [1]
- Játékok [12]
- Kulcstartók [11]
- Lakberendezés-Lakáskiegészítők [177]
- Maszkok [10]
- Szobrok és Dísztárgyak [72]
- Szélcsengők és Kolompok [6]
- Textíliák [21]
Partnereink
Látogató számláló
0
2
7
4
1
2
1
Japán Buddhizmus
A buddhizmus Koreából érkezett Japánba a Kr. u. 6. században,s a kínai példát követve, egy emberöltő leforgása alattállamvallássá lett. Az ősi japán vallási hiedelemrendszer, a sintó híveit azonban nehéz volt megtéríteni. Végül azonban a két vallás összeolvadásával a 8. századra már ez is megtörténhetett. Az uralkodói fővárosokban, Narában és Kiotóban a buddhista tevékenység két nagy korszaka követte egymást. Mivel mindkét város Kínából vette át művészetét, a kínai gondolati iskolák is átkerültek Japánba, s jelentős
hatást fejtettek ki. A 8. és a 12. század között négy nagy buddhista iskola alakult ki. A tendai a kínai tientaj
mintájára épült, s tantételei a híres Lótusz-szútrán alapultak. Minden ember megváltását hirdette, s emellett
szigorú fegyelmi előírásokat rótt a szerzetesekre.
Később összeolvadt más irányzatokkal és harcos, katonai szektává vált. A singon iskolát Kúkai, egy narai arisztokrata alapította, akit Kínában avattak be egy titkos, a mester és tanítvány közvetlen kapcsolatára épülő ezoterikus rendszer, a mantrajána ismeretébe. A 12. századig a tendai mellett ez volt a legjelentősebb buddhista iskola Japánban. A kínai és japán mantra iskolák az indiai tantrára vezethetők vissza, mely szerint a végső igazságot a test, a beszéd és a tudat „három titokzatosságán” keresztül lehet megismerni.
A mantrák (misztikus szótagok) ismételgetésével, a mandalákra (szent ábrákra) való összpontosítással és mudrákkal (rituális kéztartásokkal) elérhető a megvilágosodás.
A tiszta föld iskola, szintén kínai mintára, a 12-13. században eresztett gyökeret Japánban, és Amida (Amitábha) buddha tiszteletét állította középpontjába.
A zen a kínai csan iskola leszármazottja, amely Kr. u. 12. században érkezett Japánba. A meditáció szükségességét hirdető tanítás elsősorban a kamakura harcosi kaszt tagjai, a szamurájok körében lelt támogatásra, akik a zen módszereit az összpontosítás tökéletesítésére használták. Gyakorlatai során
a harcos megtanulta az én-ről és szándékairól megfeledkezve kiüresíteni önmagát, és ezzel elsajátította, hogyan kell a halál árnyékában gondolkodás nélkül cselekedni. A rinzai zen a kínai eredetű kóanokra (talányos mondásokra) helyezte a hangsúlyt, melyeknek tanulmányozása az egyre mélyülő tapasztalatok során elvezeti a tanítványt a hirtelen megvilágosodáshoz (szatori). Ehhez szakítania kell
gondolataival, s szinte a kimerülésig kell koncentrálnia a sokszor teljesen értelmetlennek tűnő találós kérdésekre, hogy kitárja önmagát a valóság előtt, mely szavakban nem kifejezhető. A szotó zen alapítója Dógen, szintén Kínában tanult a 13. században. Más iskoláknál sokkal nagyobb hangsúlyt fektet a hétköznapi cselekedetekre s azt tanítja, hogy a gyakorlás maga a megvilágosodás. A zen lényege az egyszerű, szertartásoktól mentes meditáció. Bár a tudás spontán módon, magától jelentkezik s nem kívülről jön, a gyakorló csak akkor érheti el, ha aláveti magát egy nagy tudású mester utasításainak. A zen - mint a buddhizmus többi iskolája - nagy fellendülést hozott a művészetben is. Többek között nagy hatással volt a költészetre, a drámára, a kerámiára, a kalligráfiára és a festészetre és a művészetek sorába emelte a kertészetet, a virágkötést, az íjászatot, a vívást és a teaszertartást is.
A 19. századra a buddhizmus és a sintó formailag elvált, és a buddhizmus valamelyest veszített népszerűségéből. Az államvallás, a sintoizmus, az istenként tisztelt uralkodóval az élén az 1930-as években élte virágkorát. Amikor azonban 1945-ben a császárt megfosztották hatalmától, a buddhizmus újra fejlődésnek indult.
Forrás;vallásfórum.hu