Kategóriák
- Újdonságok
- Akciós termékek
- HEM Füstölők [215]
- TULASI Füstölők [223]
- Indiai Masala Füstölők [151]
- Indiai Füstölő-Anna Stokes sorozat [12]
- Kúpfüstölők [42]
- Japán Füstölők [44]
- Kínai Füstölők [1]
- Nepáli Kézműves Füstölők [11]
- Különleges füstölők [24]
- Csakra Füstölők-natúr keverékek [7]
- Zsálya kötegek-fehér zsálya levelek [10]
- Szantál és Palo Santo Fa füstölők és medálok [10]
- Gyanták és natúr füstölőszerek és kiegészítőik [20]
- Rózsafüzérek [29]
- Védőszentek-kulcstartók-érmék-karkötők-faplakett [32]
- Füstölőtartók [9]
- Back Flow-lefelé áramló füstölőtartó és a hozzá tartózó Back Flow-fefelé áramlós kúp füstölők [35]
- Aroma Medálok-Diffúzor Medálok-Autós Diffúzor [27]
- Illóolajok és Illatos olajok [108]
- Illatosító permet [10]
- Goloka olaj-aromaolaj-Karma olajok-Angyal illóolajok [22]
- Angyal-Csakra-Misztikus Olajok [28]
- Különleges Gyertyák-Cseppmentes [20]
- Roll On-Golyós Üvegek [3]
- Kristálypermetek [8]
- Csakra permetek [7]
- TEÁK [15]
- Sópárna [7]
- Aranytetoválások-Fényes tetoválások [29]
- Marokkövek, Dobcsiszolatok [14]
- Angyal termékek [8]
- Cseresznyefa medálok,fa-fonott tálcák,mécsestartók,képek [20]
- Aura ásványok [11]
- Nyers Ásványok [9]
- Shungit-Sungit termékek [7]
- Több soros ásványkarkötők [4]
- Minden ami ÁSVÁNY [58]
- Orgonit medálok [11]
- Rúna kövek és medálok [56]
- Ingák [15]
- Álomfogók-Álomőrzők-Álomcsapdák [25]
- Különleges Álomfogók [14]
- Állatfigurák-Állatszobrok [97]
- Bizsuk. Karkötők-Nyak és Bokaláncok [215]
- Nepáli Malák [1]
- Talizmánok-Amulettek [23]
- Malák - Buddhista és Tibeti Ékszerek [19]
- Buddha Képek-Maszkok-Szobrok [24]
- Ceruzák és Ceruzatartók [1]
- Fegyver Imitációk és Egzotikus Díszfegyverek [1]
- Feng Shui Termékek [17]
- Fotóalbumok és Fényképtartók [5]
- Gyertyák-Mécsesek-Gyertya és Mécsestartók [20]
- Halcsont-Gyanta-Resinfigurák [18]
- Hangszerek [12]
- Hűtőmágnesek [29]
- Indián Díszek és Maszkok [1]
- Játékok [12]
- Kulcstartók [11]
- Lakberendezés-Lakáskiegészítők [179]
- Maszkok [10]
- Szobrok és Dísztárgyak [74]
- Szélcsengők és Kolompok [7]
- Textíliák [21]
Partnereink
Látogató számláló
0
2
6
6
4
2
7
Kínai buddhizmus
A buddhizmus Kr. u. 50 körül jelent meg Kínában.
Az elkövetkező száz év során Indiából és Közép-Ázsiából buddhista szerzetesek érkeztek és telepedtek meg itt. Ez az időszak a Han-dinasztia hanyatló korszaka volt, amikor a társadalmi, gazdasági és politikai válság jó termőtalaja volt az újvallásnak.
A későbbiekben a kínai buddhizmus sokfelé és eltérő módon fejlődött. Azok a kínai hívők, akik korábban a
skolasztikus és konfuciánus eszmék felé hajlottak, közelebb érezték magukhoz a hínajána iskolát, míg az inkább megérzéseken alapuló, nem szertartásos taoista követők számára nagyobb vonzerőt jelentett a mahájána. Ez utóbbiak közé tartozott a tientaj iskola, mely a dél-kínai „Mennyei Terasz” nevű hegyről kapta a nevét. A szintén mahájána eszmeiséget valló hua-jen („virágfüzér”) iskola valamivel később alakult
ki Észak-Kínában. Mind a tientaj, mind a virágfüzér iskola támogatói az értelmiség köréből kerültek ki, s mindkét iskola a meditációt és a filozófiai elmélyülést tartotta fontosnak. A tiszta föld vallásos buddhista szekta ezzel szemben az újraszületések sorából való megszabadulást az istenné magasztosított Buddhában való hit segítségével ígéri. A mahájána követői végtelen számú világ létezését tételezik fel, melyek mindegyikében élnek buddhák és bódhiszattvák. Ha a hívő hozzájuk imádkozik, akkor a következő életében az ő világukban
születhet újra, ahonnan azután már könnyen elérheti a végső megvilágosodást.
A csan iskola meditációs irányzat, amely tagadja az imák és a szertartások fontosságát, sőt még a szövegek
tanulmányozásának az értelmét is megkérdőjelezi. A csan a nagy Tang-dinasztia (Kr. u. 618-907) uralkodásának kezdetén, a nyugodt virágzás idején indult fejlődésnek. Vezetői a pátriárkák voltak, akik közül az első, egy Bódhidharma nevű indiai szerzetes, 520 kürül érkezett Dél-Kínába. A déli udvar azonban barátságtalanul fogadta, mire ő északra ment, de mielőtt tanítani kezdett volna, kilenc éven át ült nyitott
szemmel egy falnak fordulva. A csan küldetése az volt, hogy a konvencionális gondolkodást és a másodkézből vett tudást félretéve a buddhaság, a dharma és a megvilágosodás élménye személyes tapasztalat során nyerjék vissza eredeti jelentésüket.
A buddhizmus soha nem tűnt el egészen Kínából, az elmúlt ötszáz év azonban a főbb iskolák összeolvadásának lehetett tanúja. A buddhista iskolákból, a taoizmusból és a konfuciánus hagyományból kialakult szinkretikus vallás hódított tért. A 20. században ezeket az irányzatokat eltiporták a nyugati eszmék és a kínai kommunizmus. Tajvanon, Hongkongban és Szingapúrban azonban ma is virágzik a buddhizmus, és manapság kezd új életre kelni a Kínai Népköztársaságban is.
Forrás; vallásfórum.hu